Blogia
Fonaments en xarxa

Donatius a viquipèdia

Donatius a viquipèdia

L’altre dia, buscant informació a la viquipèdia em vaig trobar amb el següent titular: "La viquipèdia hi és sempre. Ara us necessita". 

El que demanen és una col·laboració econòmica (a voluntat pròpia) per poder seguir finançant aquest lloc web del qual el seu fundador, Jimmy Wales, en diu que "fa temps que va deixar de ser un lloc web. Per a molts de nosaltres, la Viquipèdia s’ha convertit en una part indispensable de la nostra vida quotidiana", afirmació que no poso en dubte!.

Com que la petició em va cridar l’atenció, vaig clicar i em vaig assebentar de que a la Viquipèdia, un dels 5 llocs web més visitats del món, compta amb una trentena d’empleats contractats. La veritat és que això em va venir de nou, ja que tenia entès que era un lloc que es feia amb la col·laboració dels usuaris, més o menys de la mateixa manera que fem l’activitat wiki a aquesta assignatura, amb algún supervisor, és clar! 

Es veu que els de viquipèdia ja saben que la gent és reticent a donar diners (i més ara que "estem en crisi") per això deixen clar que els diners van a parar "a la gent" (suposo que a la trentena de treballadors de wiki) i "a la tecnologia". La idea no em sembla malament, ja que entenc que ningú viu de l’aire. Però tal vegada perquè no sé com de costós pot ser un projecte virtual, com és el cas, no ho acab d’entendre.

 

 

0 comentarios